Pemangku Akupunktur Sebagai Boon untuk Penyakit

Pemangku Akupunktur Sebagai Boon untuk Penyakit

Akupunktur yang dianggap sebagai salah satu terapi rawatan yang silam di dunia mempunyai akar di China. Acupuncture, yang mempunyai asal-usulnya di China, telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun di mana-mana di seluruh dunia. Akupunktur telah terbukti membantu dalam pelbagai penyakit kronik dan dibuktikan sebagai rahmat kepada pesakit dan keluarga mereka. Dengan peningkatan globalisasi dan pertukaran pandangan dan parameter lain, sistem perubatan juga cuba untuk masuk ke wilayah yang lain '. Ia adalah satu proses yang berterusan, yang menyebabkan memberikan bertaraf dunia merawat mekanisme dan akhirnya menyebabkan cara yang lebih baik penyembuhan. Oleh kerana terdapat banyak kes-kes yang mewakili keberanian tuntutan merawat oleh satu sistem perubatan mengukuhkan dirinya sebagai lebih tinggi, namun tidak ada jaminan bahawa sistem perubatan tertentu akhirnya akan berjaya dalam memberi bantuan kepada pesakit. Walau bagaimanapun, terdapat percubaan yang pergi dalam mewajarkan keunggulan sistem perubatan tertentu dan ia terpakai kepada semua sistem penyembuhan di dunia. Malah, ia adalah terutamanya hasil daripada globalisasi dipertingkatkan.

Walau bagaimanapun, hanya beberapa dekad kembali, ia tidak mudah bagi akupunktur untuk mendaftar sendiri di kalangan rawatan alternatif lantang. Salah satu sebab penting terletak pada sikap lazim terhadap terapi suntikan jarum ini. Sebagai falsafah barat percaya kepada rasional, pemikiran ke arah penyembuhan menegaskan dirinya dengan cara yang mudah, penyembuhan dan merawat. Acupuncture dengan itu, kekal sebagai asing kepada mereka untuk masa yang agak lama, terutamanya apabila mereka bercakap tentang penyembuhan orang yang mempunyai pemahaman berdasarkan pandangan mereka terhadap kehidupan, mendalam prinsip-prinsip asas sains. Itulah bagaimana akupunktur ditolak sebahagian besarnya dan dibawa dari perspektif yang berbeza. Untuk beberapa tahun, ia dipercayai bahawa akupunktur bukti sokongan adalah semata-mata anekdot. Walau bagaimanapun, bagi 20 tahun yang lalu, akupunktur telah menyaksikan pertumbuhan yang besar sebagai orang di Eropah telah berubah sikap secara drastik ke arah itu.

Terdapat banyak kajian kes besar asas dalam vicinities Eropah bahawa akupunktur boleh dianggap sebagai salah satu terapi, yang sebenarnya berfungsi apabila digunakan oleh mana-mana pakar-pakar akupunktur. Berikutan ini, hanya beberapa ketika yang lalu, terdapat satu kes yang terkenal berlaku di Boston, di mana akupunktur berjaya merawat seorang pesakit dari sakit belakang yang kronik. Kes ini di Boston berasas akupunktur yang benar-benar berkesan dan tidak hanya berfungsi untuk penyakit ringan di mana ia mempunyai kapasiti merawat penyakit utama juga. Ada berpuluh pesakit yang mengalami satu atau penyakit yang lain, tetapi apabila terdedah kepada terapi akupunktur, mereka menunjukkan tanda-tanda besar penambahbaikan. Lebih-lebih lagi, sebab itu kita menyaksikan beberapa baik akupunktur pusat terapi membuka dalam vicinities Boston dan wilayah Eropah yang lain juga. Memandangkan kadar pertumbuhan ini, akupunktur seolah-olah menuju ke arah menggantikan terapi telah ditubuhkan, bagaimanapun banyak bergantung kepada masa dan kerja-kerja penyelidikan yang dijalankan dengan peredaran masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar