Anatomi Badan - Fizikal dan Bertenaga

Anatomi Badan - Fizikal dan Bertenaga

Semasa saya berumur enam tahun ayah saya kembali ke sekolah untuk menjadi seorang doktor. Apabila dia mula amalan peribadinya apabila saya adalah 16, kita lima kanak-kanak telah melihat lebih banyak gambar di dalam badan manusia daripada mana-mana kanak-kanak lain yang kita tahu kecuali untuk kanak-kanak doktor lain.

Saya masih ingat yang kira-kira 10 dan duduk dengan buku beralih transparensi lebih satu demi satu bangunan lapisan badan. Selain daripada ilustrasi tulang beberapa muka surat visera meletakkan organ-organ di lokasi yang tepat. Seterusnya adalah gambar rajah saraf, sistem peredaran darah, sistem limfa, otot akan ke tempat dan akhirnya lapisan kulit dan rambut. Kami, sudah tentu, terpesona oleh organ-organ yang berbeza daripada lelaki dan anatomi wanita.

Tiga yang tertua di antara kita juga menyaksikan otak sebenar dan organ-organ apabila Dad "babysat" untuk kita di makmal anatomi di mana beliau telah membedah mayat beliau. Saya masih ingat dia mencelup tangannya ke dalam tong cecair dan menarik keluar ini "benda" ketara sekali adalah sahabat, "Dia mempunyai otak lucu berbentuk, tidak dia."

Kami juga sedang dilihat slaid di bawah mikroskop yang mempunyai kesan bakteria, sel-sel darah dan banyak lagi. Kerana kita begitu terpesona dengan slaid, Ia telah menjadikan kita set kecil kita sendiri untuk bermain dengan. Beliau sangat jelas kita tidak menyentuh orang lain.

Saya pasti anda telah melihat banyak gambar di dalam badan manusia dan organ-organ itu. Anda juga telah melihat gambar-gambar dan gambar rajah sel-sel daripada bahagian-bahagian kecil dari sel. Kemudian terdapat perwakilan atom dengan elektron dan neutron mengelilingi nukleus.

Anda telah melihat cukup untuk dapat bayangkan apa yang di bawah kulit anda sehingga ke peringkat selular.

Saya hampir 40 apabila saya mendapat tahu terdapat bukan sahaja bahagian-bahagian fizikal badan kita dapat melihat melalui cara perubatan, ada juga bahagian tenaga badan sesetengah boleh melihat melalui apa yang dipanggil persepsi rasa yang lebih tinggi.

Mayat tenaga juga mempunyai anatomi kasar ke korelasi ke tahap selular. Kami mempunyai keupayaan untuk mengukur kesan badan tenaga dan untuk membekukan aura ini dalam masa yang melalui gambar, tetapi kami hanya mempunyai lukisan apa yang badan tenaga kelihatan seperti.

Sama seperti anda mempunyai kulit, anda juga mempunyai apa yang dipanggil aura. Terdapat lapisan aura setiap yang datang dari sebahagian daripada tenaga badan tahu sebagai chakra. Secara umumnya, tujuh lapisan aura dibincangkan dalam hubungan dengan tujuh chakra yang berbeza.

Tujuh chakra asas bermula di pangkal tulang belakang dan bergerak ke atas badan. Tujuh lapisan aura yang sihat bermula pada kulit dan memanjang ke hujung jari anda jika anda adalah untuk memanjangkan senjata anda sejauh yang boleh.

Sama seperti setiap organ di dalam badan anda mempunyai struktur, setiap aura mempunyai jenis struktur. Lapisan 1, 3, 5 dan 7 mempunyai struktur yang lebih teratur daripada lapisan 2, 4 dan 6. Apabila anda belajar untuk merasai lapisan, dan ya, anda boleh belajar, lapisan bernombor ganjil berasa lebih kukuh, lebih teratur, daripada walaupun bernombor lapisan. Cara terbaik saya boleh menggambarkan lapisan walaupun bernombor adalah mereka berasa lebih seperti melalui kabus.

Chakra sendiri mempunyai lapisan. Di dalam setiap chakra adalah tenaga setiap chakra yang lain. Tahap pertama chakra, yang berkaitan dengan chakra pertama, adalah yang paling dekat dengan tulang belakang. Tahap ketujuh, menghubungkaitkan chakra ketujuh, adalah tahap luar.

Dalam badan anatomi tenaga terus dengan 12 meridian utama dan banyak titik akupuntur di sepanjang saluran-saluran tenaga. Apabila meridian yang disekat, terdapat kesan fizikal.

Salah satu tersumbat yang biasa dialami oleh wanita yang mempunyai C-bahagian atau hysterectomies. Mereka akan mengadu senak melampau sejak pembedahan. Pakar bedah, tidak sedar atau yang berminat dalam meridian, mengatakan senak tidak adalah hasil daripada pembedahan. Malah ia adalah hasil langsung daripada memotong meridian. Repair meridian dan senak itu akan hilang.

Struktur paling kecil dalam bidang tenaga yang dikenali sebagai encodements. Fikirkan ini sebagai sistem operasi komputer dalam hidup anda. The encodements menentukan suka dan tidak suka, hadiah dan cabaran dan banyak lagi. Sama seperti dengan bahagian-bahagian lain tubuh tenaga anda, anda juga boleh bekerja dengan encodements dan menukar atau membaiki mereka.

Jika anda perlu untuk menetapkan sesuatu dalam badan fizikal anda, anda pergi kepada seseorang yang mempunyai kemahiran dan latihan untuk berbuat demikian. Terdapat juga mereka yang dilatih untuk bekerja dengan badan tenaga. Akupunktur adalah yang paling terkenal. Lain dilatih untuk bekerja dengan pelbagai bahagian badan tenaga, sama seperti fizikal pengamal penjagaan kesihatan bekerja dengan pelbagai aspek tubuh fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar