Membantu Diri Anda untuk Kesihatan! Alternatif semula jadi untuk Dadah

Membantu Diri Anda untuk Kesihatan! Alternatif semula jadi untuk Dadah

Dadah adalah kaedah pilihan bagi kebanyakan doktor untuk merawat penyakit, besar dan kecil. Tetapi apakah anda sedar bahawa terdapat pelbagai nutrien semula jadi dan herba yang berkesan - jika tidak lebih-lebih lagi - pada merawat keadaan ini?

Jika, seperti saya, anda akan memilih untuk membantu diri anda, sebelum menelan senarai pil ditetapkan - yang sering mendapat lebih lama, ubat-ubatan cenderung untuk merawat punca asas, hanya gejala - kemudian membaca ...

Ramai daripada anda sedar bahawa banyak makanan kita sekarang tidak mempunyai nutrien yang mencukupi akibat tanah habis dan pemprosesan makanan, dan bahawa diet miskin menyumbang sangat kepada penyakit kronik. Kurang diketahui ialah hakikat bahawa banyak kajian sekarang membuktikan keberkesanan apa yang sering digambarkan sebagai 'perubatan rakyat' dalam membantu kedua-dua penyakit sehari-hari dan penyakit kronik. Gran anda benar-benar tidak tahu satu perkara atau dua!

Banyak ubat-ubatan yang berasal daripada sumber semula jadi, misalnya aspirin berasal dari kulit pokok willow, yew digunakan dalam rawatan kanser; jadi anda mungkin menyangka bahawa ubat buatan manusia menggabungkan yang terbaik dari apa alam semula jadi dan sains ini boleh tawarkan. Jika hanya yang begitu! Sifat mengimbangi bahan-bahan semulajadi untuk bekerja secara sinergistik bersama-sama, tetapi ini gabungan semula jadi tidak boleh dipatenkan. Jadi, satu atau dua bahan aktif yang diekstrak dan digabungkan dengan bahan-bahan lain dengan ubat paduan pendapatan keuntungan yang besar pada kos beberapa kesan sampingan yang jahat kepada anda.

Penyakit jantung, asma, kolesterol, tekanan darah tinggi, kencing manis, masalah prostat, masalah tidur, ketidakseimbangan tiroid, ADD, IBS, PMT dan gejala menopause adalah hanya beberapa daripada masalah harian yang boleh dirawat dengan berkesan - jika tidak lebih demikian- dengan menggunakan alternatif pemakanan dan herba untuk ubat-ubatan klinikal. Ya, betul, ubat yang bukan pilihan hanya anda jika anda disahkan menghidap salah satu daripada

Ia adalah mustahil di dalam artikel yang singkat untuk meliputi semua alternatif, kerana ini adalah satu perkara yang besar! Walau bagaimanapun, mari kita lihat beberapa ubat-ubatan yang biasa diberikan dan melihat apa pilihan kita adalah:

Sebahagian besar dari kita mempunyai beberapa pengalaman antibiotik. Kronik terlebih menetapkan menghadkan keberkesanan mereka, dan juga menyebabkan banyak masalah kesihatan gred rendah seperti kecewa pencernaan dan tindak balas imun terjejas. Alam semula jadi, dengan bijaksana, telah menghasilkan banyak gula-gula anti bakteria, termasuk bawang putih - sering dipanggil penisilin Alam; ekstrak biji anggur, antibiotik yang sangat kuat; koloid perak, yang sangat serba boleh, boleh digunakan secara dalaman dan luaran dan telah berkesan terhadap beberapa superbugs. Walaupun madu diketahui mempunyai ciri-ciri antimikrob - madu Manuka khususnya! The Goldenseal herba adalah antibiotik semula jadi dan amat berkesan apabila digabungkan dengan herba meningkatkan imun Echinacea. Terdapat senarai yang panjang tumbuh-tumbuhan dengan kesan anti-bakteria, anti-kulat dan anti-virus tetapi saya tidak akan melahirkan anda dengan mereka semua. Namun saya mesti menyebut Tea Tree, yang perlu dalam semua peti ubat tambahan kepada di atas. Suling sebagai minyak penting ia boleh digunakan topically dan penyedutan wap semburan dan mencuci kulit.

Anti-depressants adalah satu lagi kelas ubat-ubatan secara meluas ditetapkan. Dilihat biochemically ia adalah ketidakseimbangan dalam otak, dan dirawat dengan ubat-ubatan yang meningkatkan neurotransmitter tertentu yang melibatkan perasaan. Walaupun ini sudah pasti tidak semua yang sedang berlaku dalam kemurungan - keadaan hidup dan emosi boleh menjadi penyumbang besar - neurotransmitter dihasilkan secara semula jadi daripada nutrien tertentu, jadi pemakanan adalah alternatif yang sebenar kepada dadah. 5-HTP, asid amino, adalah pra-kursor untuk serotonin neurotransmitter, dan Omega 3 EPA telah terbukti sebagai anti-depresan yang berkesan, seperti yang St Johns Wort. Kawasan-kawasan lain untuk melihat adalah paras homocysteine ​​dalam darah - terlalu tinggi dan risiko kemurungan dan penyakit jantung malang lagi. Mudah dirawat dengan pelbagai nutrien ini sering diabaikan, begitu juga dengan ketidakseimbangan gula dalam darah yang duduk di akar perubahan emosi serta banyak tingkah laku anti-sosial.

Saya benar-benar percaya bahawa dengan melihat untuk menggunakan kaedah semula jadi untuk masalah yang sama pertama, kami merawat badan kita lebih baik, dan juga sedang di luar hanya merawat satu siri gejala untuk membetulkan apa ketidakseimbangan biokimia yang menyebabkan mereka. Ini, bagi saya, adalah penyembuhan yang benar dan jalan yang kembali kepada kesihatan yang baik.

1 komentar: